Linia ferată Balș –Spineni- Robănești, închisă total șase luni. Călătorii, transbordați auto

De ieri, 3 iunie, trenurile nu mai circulă pe 7 km de cale ferată dintre Balș și Craiova. Situația va dura până în luna decembrie.

Linia ferată Balș – Robănești va fi închisă total timp de șase luni, pentru lucrări la infrastructura feroviară de tip Quick Wins, pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri că linia va fi închisă permanent până pe data de 14 decembrie, iar traficul feroviar se va desfășura în condiții speciale, cu transbordare auto.

Lucrările de reparații punctuale a suprastructurii căii pe intervalul Balș – Spineni – Robănești (secția de circulație 101) sunt în valoare totală de 24,10 milioane de lei, fără TVA.

,,În perioada 3 iunie – 14 decembrie 2024, pe intervalul Balș – Spineni – Robănești, constructorul deschide șantierele pentru lucrări de reparații pe Loturile 24 și 25, traseu pe care va fi demontată suprastructura căii de la km 220+850 până la km 227+850 și înlocuită cu materiale noi de cale – șină, traverse și material mărunt de cale – etapă urmată de lucrări de profilat și buraj mecanizat. În acest context, pentru menținerea continuității traficului feroviar local pe tronsonul Pitești – Craiova, constructorul va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto pe intervalul Balș – Robănești, iar patru trenuri RE – 2016, 2018, 2012 și 2014 – care circulă în relația Craiova – Sibiu și retur, vor fi anulate pe relația Craiova – Balș/Piatra Olt (și retur),, anunță CFR.

Potrivit sursei citate, în cadrul programului de lucrări de tip Quick Wins, cu finanțare PNRR, pe raza SRCF Craiova au fost finalizate reparațiile punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe șapte loturi de pe linia CF 101 Pitești – Craiova (Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150, Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350, Lotul 20 Pârvu – Falfani, km 127+500 – 129+500, Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130, Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642, Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900 și Lot 26 Stația Pielești, km 235+550 – 235+700), unde a și fost redeschisă circulația feroviară, în derulare de luni, 3 iunie 2024, vor fi lucrările pe Lotul 24 Balș – Spineni, km 220+850 – 224+850, respectiv Lotul 25 Spineni – Robănești, km 224+850 – 227+850.

De asemenea, pe linia CF 100 București – Craiova, SRCF Craiova are deschise, la ora actuală, șase șantiere pe intervalul Roșiori Nord – Fărcașele, pentru lucrări de tip Quick Wins, unde viteza maximă de circulație, după finalizarea lucrărilor, care înregistrează un stadiu de execuție cuprins între 30% și 85%, va ajunge la maximum 120 km/oră:

  • Lotul 3 Rădoiești – Atârnați, Fir I,  km 85+880 – 90+500
  • Lotul 4 Rădoiești – Atârnați, Fir I,  km 90+500 – 94+000
  • Lotul 6  Rădoiești – Atârnați, Fir II, km 92+033 – km 93+932
  • Lotul 9 Roșiori Nord – Măldăeni, Fir I, km 101+330 – 106+000
  • Lotul 10 Roșiori Nord – Mihăești (linia II, stația Măldăeni)
  • Lotul 17 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I, km 143+280 – 143+720

Pentru ultimele 11 loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 5, Lot 7, Lot 8, Lot 11, Lot 12, Lot 13, Lot 14, Lot 15 și Lot 16), SRCF Craiova a predat deja amplasamentele constructorilor pentru organizarea șantierelor și depozitarea materialelor



de pe realitateaoltului.ro

No comments

Random Posts

3/random/post-list